Köpvillkor

barabaddsoffor.se ägs av E&M Bäddsoffor AB, 556781-8280.

Reklamation

1.1 Vi mottagandet av varan är det mycket viktigt att kund går igenom emballaget och tittar noga efter eventuella skador. Kan sådan finnas ska detta dokumenteras och kund måste kontakta BaraBäddsoffor inom 5 arbetsdagar. Bild och en beskrivning på skada ska mailas till: [email protected]. Kund måste då kunna bevisa att skadan inte skett pga att kund varit oaktsam vid uppackning utan att skada uppkommit påväg till kund.

1.2 BaraBäddsoffor har 3 års reklamationsrätt på alla bäddsoffor. Reklamationsrätten gäller för fabriksfel, funktionsfel och materialfel du köpt hos oss. Reklamationen måste göras “inom skälig tid” efter det att du har upptäckt felet, normalt inom 2 månader enligt konsumentköplagen. Läs mer på konsumentverket.se Utställningssoffor/ skylten säljes i befintligt skick.

1.3 När reklamation är godkänd, står BaraBäddsoffor för returkostnader.

Ångerrätt

1.1 Vi på BaraBäddsoffor vill alltid att kunden ska få den bästa köpupplevelsen. Blir det dock så att kund ångrar sitt köp ska detta meddelas till BaraBäddsoffor senast 14 dagar efter det att kund eller av kunden angiven person tagit emot varan. En soffa som är specialbeställd går inte att ånga. Med specialbeställning menas val av tyg, ben madrass som inte tillhör standard sortimentet. Denna vara kommer att tillverkas efter köparens önskemål i fabrik, därav ingen ångerrätt. De soffor vars tyg, ben och madrasser alltid finns i lager hos leverantören avser 14 dagars ångerrätt enligt konsumentköpslagen, konsumentverket.se.

1.2 Kunden står för returfrakt och ska returnera varan omonterad, väl emballerad, i fint skick och helst i originalemballage. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum kunden meddelat BaraBäddsoffor att kunden önskar använda sig av sin ångerrätt.

1.3 Återbetalning sker först när vi på BaraBäddsoffor har återfått varan men senast 14 dagar efter det att vi mottagit ärendet. Återbetalningen sker på samma sätt som varan betalades med förutsatt att något annat inte överenskommit eller att det finns hinder för en sådan återbetalning.

Betalning

I våran WebShop använder vi oss av Klarna Checkout och erbjuder dessa 3 betalningsalternativ:

1. Faktura
Betalning mot Klarna faktura med 14 dagars betaltid. Ingen fakturaavgift tillkommer. Du behöver inte lämna kortuppgifter och fakturan skickas via mail eller hem till brevlådan.

2. Delbetalning
Du kan delbetala din faktura via Klarna konto. https://www.klarna.com/se/villkor/

3. Klarna Direkt
Med Klarna Direkt betalar du enkelt direkt i kassan med mobilt Bank-ID. Pengarna dras 1-2 dagar efter att vi skickat dina varor. Aktivera tjänsten genom att logga in hos klarna.se och registrera ditt konto.

I butik tar BaraBäddsoffor enbart kort då vi är en kontantfri butik ( VISA, Mastercard och American Express).

Vi tar även Swish.

Leverans

1.1 Vid mottagandet av varan är det mycket viktigt att kund går igenom emballaget och tittar noga efter eventuella skador. Kan sådan finnas ska detta dokumenteras och kund måste kontakta BaraBäddsoffor inom 5 arbetsdagar. Bild och en beskrivning på skada ska mailas till: [email protected]. Kund måste då kunna bevisa att skadan inte skett pga att kund varit oaktsam vid uppackning utan att skada uppkommit påväg till kund.

1.2 BaraBäddsoffor använder sig utav LGT för att leverera bäddsofforna. LGT i sin tur samarbetar med Bring. Kund kommer bli uppringd av LGT för att bestämma tid och plats. Viktigt att vid beställning av utkörning är noga med att tala om ifall det ska vara leverans till dörr eller bäras in. Om leverans till dörr önskas kommer enbart en man vilket gör att denna inte själv kan bära in bäddsoffan.

1.3 Leveranstid 4–6 veckor. Vid specialbeställningar är leveranstiden längre.

Garanti

BaraBäddsoffor har 3 års garanti på soffornas tyg. Detta enligt konsumentköplagen. Vi på BaraBäddsoffor utgår får varje enskild kund och ärende och gör det bästa för att våra kunder skall känna sig nöjda. Våra kunder är viktiga för oss.